söndag 9 mars 2014

Fisksjön - Kälarne cup dag 2

Lite trevande fiske från min sida där jag inte kunde bestämma vilken teknik eller färgkrok som fungerade bäst.
Dagens fiske slutade med 160 mört o abborrar och en vikt på 8.6kg.
Fiskade trekrok första halvan sedan gick jag över till tafs och gammelhål och jagade stora mörtar när de flesta drog iväg bort från viken.
Fiskade sista delen tillsammans med den trevliga Andreas Möller som fick några fina mörthål som vägde skryllan tungt idag (16.1kg)
Det var lika tungt att gå hem idag som igår när dubbel isen brakar sönder under fötterna i värmen, det tar hårt på isarna även här uppe så påsktävlingarna ser väldigt avlägsna ut idag.
Vid invägningen var det många som bar tunga påsar över 10kg så det verkar ha nappat överallt på hela sjön.
Högsta individuella vikt idag Magnus Eriksson Sveg 19kg
Missade början av prisutdelningen men nu i efterhand så vet jag att Möller och Urban Edgren vann laget på 26kg.
Några vikter från våra ngf:are individuellt idag kan jag redovisa här.
Dyberg 13.8kg
Mankan 13.1 kg
Nisse 12.4kg
Bengt-ove 2.5kg
Knoppen 5.5kg
Janne Johansson 4.1kg
Chefen 8.7kg
Christoffer 7.1kg
Tomas Larsson 8.9kg
Om det var några av oss som fick lagpriser låter jag vara osagt men Mankan/Sundberg var framme och roffade åt sig pris såg jag.