söndag 2 mars 2014

Dagens gäddfiske var rätt segt

Om vi inte fått den stora gäddan så skulle vi nog åkt hem ganska tidigt för det hände inte mycket idag för oss andra i båten.
Det var bara Tobbe som fick fisk 5 st och en tappad, Tobias och jag fick inte känna på några knyck i spötoppen denna dag men det var kul att få komma ut i båten igen.
En 11,1 kgs på första fisketuren är fantastiskt bra då de riktigt stora inte duggar tätt på spinnfiske och enligt fångstjournalen så är det min tur nu att få en 10+ för vi verkar ta varannan på något outgrundligt sätt.
Efter allehanda vägning och mätning returnerade vi gäddan åter så hon kunde förbereda sig för leken.
Blev också ett obligatoriskt blodbad för både Tobbe och mig, jag lyckades få in en krok i fingret när jag tog loss henne ur håven och Tobbe skar sig på gälarna när han lyfte upp henne.
Vattentempen var konstant 2.2 grader längst inne från Åmmeberg och långt ut i skärgården och det ligger fortfarande is inne i vassarna så det är fortfarande tidigt för gäddfiske men det blev ändå lyckat för oss denna gång.
Nu får vi se när nästa gång blir för jag har lite annat på gång //Janne