lördag 8 mars 2014

Jämtlänskt silver idag

Idag gör jag skäl för namnet mörtpimplarn för jag har nog dragit runt 130 mört och 85 abborrar.
Synd att det inte är någon storlek på fisken där jag satt men bara ett par 100 meter bort avslutade några killar dagen med riktiga jämtabborrar och klunsmörtar :(
Det blev inte direkt vad jag tänkt mig här i Jämtland för det skulle ju vara 12 krok med pirk och abborrar upp till kilot vad jag hörde men nu blev det tafsfiske på småfisk.
Mört mellan 10 gram upp till 2hg
Abborren vägde oftast 10 till 25 gr men jag fick en fin på 3hg.
Vägde in 7854 gr (216 st)skulle kanske rört mig längre utåt mot klungan men jag tyckte inte att de drog så mycket.
(Nu i efterhand så vet jag att det var ganska jämt mellan oss då vi låg mellan 8-10kg).
Jäklar vad det har blåst idag inte lätt att fiska med nappindikator när hela spöt hoppar i vindbyarna.
Blev en riktigt kämpig hemgång i motvind och stöp som nästan håller att gå på
Micke Engvall såg riktigt tagen ut när vi gick hemåt : D
(Mörtarna syns kanske inte på bilden men de finns där under abborren)