måndag 22 januari 2024

Lag-DM på Alsen

Nora-Gyttorp arrangerade lagtävlingen på Alsen under gårdagen och jag tror att vi vart totalt 16 lag som kom till start. Ställde upp i HV klassen tillsammans med Ove Rosén och Per Häll så vad kunde gå fel ? 😖😖😖 Inget gick rätt för oss denna gång då vi alla startade på olika platser längs stadslandet där man brukar kunna lirka upp runt 500 abborrar var. Den här dagen var det sterilt vart än vi borrade så efter den första timmen hade vi 1 abborre i laget. Per och Ove packade ihop och drog neråt en vik som var tvärdöd förra helgen i hopp om att abborre hade börjat nappa, själv så nötte jag runt bland bryggorna och fick ihop 10 abborrar till klockan 12.00. Vilken skit dag inte lätt att motivera sig att kämpa vidare men jag packade ihop och gick tvärs över sjön och hamnade bredvid Christer Embretsen inne efter en vasskant. Jag fick 6 snorisar och 1 abborre medans Christer fick 5 bättre abborrar på 30-50gr men jag var så långt efter så jag gick ut på djupet och gjorde några hål för det brukar nappa större ströfiskar där ute men inte idag. Fick gå in mot land igen och lyckades lura upp 5 mindre abborrar sedan så packade jag och gick tillbaka till Christer som nu hade flyttat sig in mot en flotte. Borrade några hål på fläckar som fortfarande var orörda och fick några abborrar upp mot 70gr men de var aldrig fler än 2 i hålen. Slog ett "chanshål" i en snödriva utan att ta bort slasket i borrhålet gjorde ett par ryck med tafsen sedan så högg något stort som jag fick kämpa med, hade abborren uppe vid iskanten 2 gånger innan den tackade för sig 😟 Efter 4 timmars letande så stannade räkneverket på 31 fisk och vikten 850gr Häll och Rosén hade inte heller hittat någon fisk så vi hade alla lika lite och vägde in endast 2286gr. Har inte koll i nuläget men vi hamnade långt ner i resultatlistan och har ingen chans på någon SM plats till nästa år.
Dagens högsta vikt fick veteranerna från Karlskoga 7926gr

Resultat DM lag
DS.
1. NGF Jessica Elin Elvira  746gr  SM

ÄHV.
1. NGF Nils Kurt-Arne Knoppen  3024gr SM

HS.
1. NGF  Jesper Daniel Christoffer  6852gr SM
2. Karlskoga  Per Robert Robert  2814gr SM
3. NGF  Thomas Niklas Henrik  1370gr
4. Degerfors  Peter Emil Anton  1000gr
5. NGF  Jocke David Robert  732gr 

HV.
1. Karlskoga  Mats Ulf Mikael  7926gr SM
2. NGF  Olle Micke Per   6158gr SM
3. NGF  Ulf Leif Kenneth  5524gr SM
4. Karlskoga  Christer Mikael Patrik  4886gr
5. NGF  Göran Jan Benga  3388gr
6. NGF  Stefan Anders Nils  2950gr
7. NGF  Jan-Erik Ove Per  2286gr
8. Karlskoga  Anders ? ?  1744gr
9. NGF  Nils Pelle Micke  1418gr