lördag 3 februari 2018

Vadsåg Södra Barken

Per Häll Bengt-Ove och jag åkte upp till Fagersta och Barken idag. En sjö där ingen av oss brukar lyckas speciellt bra och så blev det väl idag också. Jag började redan efter 1 km på höger sida av starten mellan fastlandet och ön. Fick fisk i första och andra hålet men det var två fiskar som var ensamma. Wickström började även han på samma sträcka och han fick väl runt 10 fisk innan han försvann inåt bakom ön. Jag fortsatte åt motsatt hål och hittade lite ströfisk. Fick bara 15 första timmen och efter 2 timmar var jag uppe i 50st så redan där var tävlingen över. Det var många som vandrade kors och tvärs över sjön så fisket var nog inte på topp någonstans vad det verkade. Bytte lite krok och pirkar för att testa vad de ville ha, hittade en kombo av en 36mm pirk och rosa trekrok st 16 agnad med lyspinkis. Hittade ett litet stråk där jag tillslut fick lite fisk innan det blev uppborrat men efter det blev det att gå tomme en stund. Vandrade längre bortåt och hittade Stefan Gren och Mikael Engvall sittandes och plocka fisk med bra fart i hålen. Trängde mig in i samma område och fick ett hål med 12 abborrar som var betydligt större än vad jag fått tidigare idag. Typiskt att man alltid skall hamna på fel områden denna vinter inget flyt alls med mina val av ställen. Blev sedan lite ströfiskar tiden ut men inte alls många.
Slutade på 115st abborrar 2770gr vilket inte gav något av de 10 priserna som delades ut.
Mikael Engvall vann på dagens högsta vikt 6.4kg 
Jesper Dyberg var 2.a på 5.9kg
3.a Magnus Eriksson 5.7kg
Pistolen blev 4.a på 4.8kg.
Äldre veteran vann Pentti Harmaala på 3.7kg.
Komplett Resultatlista från Barken
Nya tag imorgon då Degerfors arr serietävling på Immen