onsdag 27 mars 2013

Några resultat från onsdagens kula


Fiskedagen blev den precisa motsatsen mot vad jag tänkt mig "Helt värdelös"
Nötte ihop 39 små abborrar och 1 gärs utan att ha kontakt med någon större.
Påsen och dess innehåll tyngde vågen till fjuttvikten 788gr, så jag kunde
lika gärna varit på jobbet och inventerat popnitar eller något annat spännande.
Insatstävlingen om största fisk sopade Nisse Ekbom hem med en abborre
på 1060gr och inkasserade 300kr för den.(bra kilopris)
Själva tävlingen vann Nisse också på sina 1810gr.
2:a Bengt Österholm 1432gr
3:a Leif Eriksson 1242gr
4:a Nils Tunströmmer 1204gr
5:a Leif "Mulle" Karlsson1144gr
6:a Inger Ekbom 1128gr
7:a J-E Persson 1072gr osv. neråt
Nästa vecka så sa Ica Persson att det blir en kvällskula på onsdag
Norasjön, strandpromenaden ca 16.30 - 19.00
men det kommer mer info. om det senare.
Verkar inte bli någon pimpelkula på fredag då tävlingen
i Södertälje lockar mera så jag får se hur jag gör.
Hemma och sover eller åker med till Yngern men det lutar åt det första.
Annars blir det bara påskfiske på söndagen då jag skall upp till Venjan.
Det kommer att bli årets pimpelhöjdpunkt får vi hoppas
då jag sett fram mot denna tävling hela vintern.
Förra gången jag var där blev det lite mer än 8,1kg men nu tänkte jag
slå det rekordet :-D
Om det är bra förhållanden ?
//Janne