lördag 16 mars 2013

Jonas Gustavsson vinnare igen


Omöjlige Jonas fick ihop 11 697gr efter att ha gått 9 km norrut på sjön
(Håll hårt i prispengarna nu) började dagen med ett 3kgs grishål med matfisk.
2:a totalt blev Janne Johansson från Ngf med 8.1kg
Dyberg,Nilsson,Engvall,Börre och Funestig klämde sig mellan
innan jag fick pris och blev 9:a på mina 5.5 kg (239st).
(Lägger in en resultatlista så fort den kommer)
Tyckte min ryggsäck vägde betydligt mera så jag gissade på 6-7 kg,
pinsamt men det tyder väll på att jag inte har haft dessa vikter i vinter
sedan fanns det faktiskt en 0,5l dryckesflaska i ytterfickan.
Nästa helg kommer Fagersta byta sjö från Åmänningen till Södra Barken
med start i Vadsåg (5 timmars då med)
Inget fiske imorgon.
NGF kör onsdagskula på Hjälmaren 
Onsdag 20 mars "Pimpelkula" på Hjälmaren,
förslagsvis åker vi bil ut till Valen eller något annat ställe nu när isen håller.
Vi samlas vid Lungershamn kl. 9.oo och bestämmer vart vi skall fiska.
Samma regler som tidigare Startavgift 50:-
Turistklass för icke aktiva tävlingsfiskare gratis
Insats tyngsta fisk 20:-
Alla hjärtligt välkomna!