söndag 31 mars 2013

Idag är man rökt

Började uppe i den största hålan nedanför sundet man går igenom ,vi var
totalt 4 i den nedersta delen och den enda jag kände igen var Björn Kajs.
Tror ingen av oss fick mer än 10 fisk första halvtimmen så jag drog vidare
ner till mitt andra ställe men när jag kom dit satt redan far och son Esbjörs
och även Bernt Berggren där och drog fisk.
Såg att det var extremt små abborrrar de plockade så jag gick även
vidare därifrån, neråt till nästa stora håla i hopp om att det skulle
finnas folk som lokaliserat fisken där vid denna tidpunkt.
När jag kom ner dit så var jag helt själv ?
Det enda som fanns där var en mörtstuga så jag slog ett par hål
runt den och fick lite ströare men det var alldeles för smått.
Tack o adjö bara att packa ihop och gå hemåt igen för nu var
jag långt från starten och ville inte fortsätta neråt ensam.
Träffade en skoterförare som sa att han fått bra vid en ö igår och
det var där uppe i hålan där jag började dagen så jag gick tillbaka upp dit.