söndag 3 mars 2013

Då var det över för idag


Vi blev betydligt flera än vad jag tänkt mig som startade på denna
sida av Liaön.
Per Wiren, Tuula Pesonen, Georg Karlsson, Janne Johansson och så jag.
Längre bort sitter Hans-Erik, Greger Carlsson och Inger Ekbom.

Nappade bra de första 30 min då jag fick 65 abborrar i blandat storlek
men sen var det någon som tryckte på strömbrytaren.
Tvärstopp! så jag tog fram tafsen och fiskade i de gamla hålen men det gav
inte speciellt mycket med större fiskar.
Sedan kom det också mer gubbar runt udden och då blev det helt kört
så då la jag benen på ryggen och drog vidare ner till groggviken.
Där inne satt Pierre Welander och juckade med mormyska och varpspö
och drog en pinne eller två, så då var det ridå ner när det inte heller här
fanns någon huggvillig fisk.
Kunde fortsatt runt Medinge ön och bort mot Bläsåsen men jag har
inte haft någon fisk där borta någonsin så jag tvekade.
Fegade och sprang tillbaka till liaön för att fiska gammelhål men det
fanns bara smått som ville nappa och inga mängder så då var det kört.
Surt fiske eller fiskat av mig då det bara blev 184 st som vägde 2274gr
eller något sådant ?
Väringen i ett nötskal för mig :-(