lördag 11 juni 2022

DM 2 i Svartån

Då blev det dags för den andra deltävlingen i internationellt mete med Svartån som tävlingsvatten och denna gången så välkomnade vi "utsocknes" i elitklassen så vi blev ett par extra gubbar men annars skral uppslutning. Vi blev i alla fall 7st i begränsat och 5 i elitklassen och efter att vi förberett mäsk och utrustningen så var det då dags för lottning när klockan närmade sig 09.00. Elitklassen fiskade på nedre sträckan med nr.1 längst ner och lottningen blev som sådan.......
Elit
1. Jesper Dyberg
2. Anders Dyplin
3. Patrik Dahlström
4. Per Nilsson
5. Kent Hager

...............................
Begränsat
1. Sören Stange
2. Janne Magnusson
3. Jan-Erik Stange
4. Knoppen
5. Nils Lovén
6. Thomas Larsson
7. Kjell "kanten" Adolfsson 😄

Ännu en tävling i mitten av sektionen för min del men idag var jag glad för att slippa hamna allt för långt upp på sträckan för vinden låg på rejält uppe runt udden så där skulle det bli svårfiskat med långspön. Taktiken idag var enbart braxfiske med 8m samt matchspö lite längre ut och feeder på andra sidan ån så jag tacklade bara upp 3 spön för något fiske med kortare spön trodde jag inte på. Tävlingen började med segt fiske tror det var pappa som fick första fisken en björkna sedan kontrade Thomas med att dra en braxen. Själv hade jag inte ett hugg ute på 8m och efter att första halvtimmen gått så var jag fortfarande utan fisk medans nästan alla andra hade fått braxar eller någon stor abborre. Pappa var den som det gick bäst för då han fick 3-4 braxar och någon björkna men även Magnusson fick brax och björknor till vänster om mig, tillslut så gnällde jag väl så pass mycket att 3 björknor behagade att nappa 😄 Efter det så justerade jag djupet på mitt tackel med hela 3cm och det gjorde underverk för på 10 utlägg fick jag 8 braxar så nu knorrade de andra på att de inte fick fisk. När jag sedan inte fick fler hugg så började jag kast lite med matchspöt lite längre ut och fick någon braxen till men sedan dog det ut. Då började Knoppen som satt till höger om mig dra braxar på löpande band sedan började Lovén drilla en och annan han med så det verkade som att ett stim simmade uppför ån utan att vilja stanna. De 2 sista timmarna på tävlingen var inte kul alls för nästan ingen av oss som satt nedströms på sektionen fick några napp medans Thomas som gått över till feederfiske plockade brax på brax. Jag fick tillslut 3st abborrar på feeder innan tävlingen var slut men det hjälpte föga för jag var rätt säker på att Thomas hade fått så pass mycket att han skulle vinna. Mina fiskräknare visade på 15 braxar och 8st av övriga arter och Thomas hade 25st fiskar enbart braxar som var små sa han och invägningen blev som sådan.....
Begränsat
7. Kjell "Kanten" Adolfsson 900gr
6. Thomas L. 6240gr  Vinnare 🏆
5. N. Lovén 2860gr
4. Knoppen 4680gr    
3. J-E Stange 6120gr  
2. Magnusson 1320gr
1. Sören Stange 3280gr

Elit
5. Kent Hager 5540gr  Vinnare 🏆
4. Per Nilsson 4500gr  
3. Patrik D. 2260gr
2. Ander Dyplin 2820gr
1. Jesper Dyberg 3800gr 

Det blev en knapp seger för Thomas som nu tog sin andra 1a plats i serien likaså chefen tog sin andra raka seger i DM Grattis till er båda 
Imorgon Söndag är det nya insatser och fiskevatten då jag är anmäld till en tävling i Köping 😃