måndag 7 september 2020

DM i trad.mete Norasjön 2020

Vi blev 28 personer som kom till start på 2020 års trad.mete DM som vi flyttade framåt tills nu i Sept. pga covid 19 och arrangör var Noragyttorp. Vi valde att inte fiska inne i Svartån Örebro som vi nästan alltid brukar göra, så Norasjön och strandpromenaden blev i stället tävlingsarenan denna gång. Vi hade märkt upp 38 fiskeplatser och en massa friplatser på den kilometerlånga sträckan så det fanns gott om utrymme men kanske lite för lite vatten att fiska i då sjön säkert saknar minst 40cm. Kanske var det just därför som fisket blev extremt trögt då mörtar och abborrarna var svårflirtade. Jag tyckte att jag drog en bra lott och fick en plats ute på bergsudden men jag hade inte ett napp där första 15 min så jag flyttade mig längre bort och fiskade med kastmete 30-40 m ut i sjön. Där ute var det 2m djupt så jag trodde att mörtar och braxar skulle finnas, provade också bottenmete men jag hade inte ett napp de 2 första timmarna av tävlingen. Bytte sedan plats igen och hamnade längst ute på en pir och där lyckades jag lura upp 6 små mörtar och tappade minst lika många men det var i princip betydelselöst för jag skulle behövt 1 normalstor brax för att placera mig på pallen men nu blev jag sist i stället på mina 100 gr.
..........................................................................
Detta DM KANSKE är kvalificering till årets SM i Karlstad som blev flyttat tills nästa år alltså räknas DM 2019 och 2020 till Karlstad OM det inte dyker upp någon arrangör till SM 2021 i Augusti. Man kan bli dubbelkvalad men inga reserver kommer tas från plats 4 och neråt i listan.
Resultat från 2020 år trad.mete DM