måndag 7 augusti 2017

SM i Mete Bollnäs

Vi packade bilen och for iväg mot Bollnäs redan vid 13-tiden i Fredags för att komma fram i god tid och hinna med ett besök hos Roger Vestilis Metebutik som slagit på stort och nästan tömt butiken för att sedan bygga upp ett gigantiskt tält på uppe på SM området. Hämtade upp Nilsson på vägen förbi Kopparberg och vi anlände till ett mycket regntungt Bollnäs vid 16.30 och hittade fram till Grand hotell tillslut. På hotellet hittade vi på våra övriga klubbkamrater och bestämde oss för att gå ner till Vestli i samlad trupp så det var bara att plocka fram regnstället och be ge sig neråt. Hos Roger var det full fart även om regnet öste ner kändes lite som att alla skulle handla metspön precis som jag men kanske inte så konstigt när det var 50% rabatt på nästan alla spön. Hade redan beställt ett 6 och 8 meters med specialtoppar som Roger fixat åt mig så jag behövde inte trängas, köpte på mig ett gäng flöten, vindor och bottenmete sänken också så att jag kunde göra ett par nya revar till kvällen. Glada och nöjda gick vi hemåt någon timme senare för att försöka hitta på något matställe så vi hamnade på Olearys där vi åt en buffe´som inte var så värst sedan avslutade vi kvällen framför tvn och friidrotts-VM och surrade där fram till midnatt.