söndag 12 juni 2016

DM i traditionellt mete för Örebro

Idag arrangerade Noragyttorp DM i mete inne i Svartån Örebro och det kom ungefär lika många metare som senaste åren ett 30-tal. Fisket var väldigt dåligt denna dag men desto jämnare blev det på sträckan då det inte var några speciella platser som var outstanding. Lottade mig själv till peg 10 nere i skogen precis som förra gången ingen tur med lotten och inte lotto heller för den delen. Började genast fiska med nya 7 metarn från Norsjö och jag krokade en gärs och en skimmer av något slag den första kvarten. Packade och gick upp till braxudden eller snorgärsudden som vi borde döpa den till efter idag och krokade ett helt gäng med 3 grammare och någon skimmer. Några braxar håvades runt omkring mig men de var ganska få måste jag säga men det var tydligen lika dåligt överallt för folk kom och gick mellan platserna. Till sist gick jag ner på kajen och förlängde min 7m lina till 8m för att komma längre ut och när jag försöker svinga ut linan över axeln så krasar hela handtaget sönder på metspöt. Så känsliga borde inte metspön vara måste fått ett dåligt måndags ex. ? Vilket fall fick jag försöka fiska ändå och hålla spöt försiktigt en bra bit upp så jag kunde fiska den sista timmen, blev några bättre abborrar och små mörtar och jag fick ihop lite över 1 kg till slut och en bottenplacering var given. Mest fisk fick Jesper Dyberg som satt kvar på sin lottade plats peg 11 precis nere i skogskanten och drog upp 2660gr. 
Nästkommande tävlingar blir:
Lördag 18 Trolling delt.1 Fåsjön
Söndag 19 KM Internationellt mete Hjälmarekanal
Söndag 26 KM båtmete Norasjön