onsdag 29 maj 2013

Ordning och reda



Tog mig i kragen igår och åkte ut till Repslagarn för att köpa mig ett nytt
vattenavskilljarfilter till båten då det nuvarande säkert gått alldeles för länge.
Gick förvånansvärt lätt att lossa det gamla och efter granskning av
bensinen konstatera jag att inget vatten fanns i filtret vilket kändes skönt.
Efter en snabb överblick under motorkåpan konstatera jag att två kablar
kommit i kläm, var av den ena gått av men den gick inte till något
så jag tejpade änden så länge.
Den andra klämda får jag nog titta lite närmare på och kanske korta av
nästa gång jag skall ut för säkerhets skull.
Var 100% säker på att jag tankat båten efter sista fisketuren och av en
slump så slog jag på tändingen och såg till min fasa att bensinmätaren
inte rörde sig ur fläcken ?
Åkte bort till macken och fick i 60 liter bensin i tanken :-/
Vilket öde de blivit på söndag att sjösätta med en tom tank
när det är dax för tävling  :-(
Börjar tydligen bli gammal och tankspridd redan vid 43-års ålder.
Blev nu mera en obligatorisk sväng förbi Sporting igår efter att jag
upptäckt att det var slut på både gäddtafsar och crimps i lådorna.
Blev en ask med 45lb crimps för 39kr och så en ny gummerad foxhåv
så de gäddtafsarna blev ganska dyra :-D
Men då har jag en stor skonsam gummeradhåv som funkar både till
gäddtrollingtävlingar och gösfisket som allt oftast bedrivs c&r.  
Hem och pillrade ihop 20-talet långa fina tafsar och bytte lina på trollingrullarna
framför tvn sedan var man bra mör i både händer och spagetti armarna.
 //Janne