söndag 12 maj 2013

En gös igen


Har hittat flera lite mindre ekon nu som är parkerade på 2 meter,
kanske att de kommer fram nu när solen värmer.
Gissar att den här väger runt 1.5 kg och får simma vidare.
Blåsigt och besvärligt men det går att pricka en och annan till slut.
..................................................................................
Det blev bara 2st hugg på de 7 timmarna som jag letade efter bågar
med mitt simpla och omoderna ekolod.
De var alltså inte direkt i nappatagen kan man lugnt säga.
Fiskade nog på 15-20 fisk inom ett litet område idag när jag
äntligen lokaliserat vart de höll hus.
De blev nog störda tillslut då de hela tiden dök ner till botten varje gång
jag parkerade min Mercury 75:a ovanför skallen på dem :-)
Då var det dags för en arbetsvecka igen så nästa fisketur får bli till helgen
då det skall komma in varmare väder.
//Janne