söndag 17 februari 2013

Mycket dåligt fiske


Började i starten tillsammans med Henke, Pistol och Häll men där hände
inte mycket så vi borrade oss bort mot farleden med magert resultat.
Pistol och jag packade och gick över till andra sidan ihopp om att det skulle
finnas större abborre där då de kommer in den vägen från stor-vänern.
Nappar några abborrar när vi borrar oss fram till fyra herrar som sitter
efter en vasskant,
"jäkligt fina abborrar som nappat här men de har försvunnit nu"
är det vad vi får höra när vi kommer fram.
Drar fram det berömda tafsspöt och fiskar i deras gammelhål och plockar
lite fisk här och där men de blir ganska fort mindre och mindre i storlek.
Tillslut sitter jag där och bara får 5 grammare men det är ingen som får något
när de försöker hitta fisken djupare eller längre in i viken så jag plockar vidare.
På den vägen blev det i 3 timmar och jag skrapade ihop 122st
med vikten 1645gr.
De vägde betydligt mindre än vad jag räknat med men vad göra
när det inte finns något annat alternativ förutom någon chans promenad
på några km till okänt vatten ?
En tävling att glömma för min del :-(
Traffade pappa när vi gick iland och jag såg på isen att han satt stilla i 4 timmar
på en lite fläck, han fick ca 190 st med en vikt på 5578gr och blev 2:a på det.
Får en resultatlista från Degerfors om någon dag som jag kan redovisa
här senare //Janne