söndag 12 februari 2012

Serietävlingarna uppdaterade


Nu har vi kört 4 deltävlingar här i distriktet som jag sammanställt
och redan nu kan man ana vilka som sannolikt kommer att ta sig
vidare till nästa års SM.
Nästa helg väntar DM-Ind. på Norasjön som kommer att bli
sista chansen att ta sig vidare för de som inte fiskat bra i serien.
Sedan väntar serie 5 som är Väringen cup den 26.e februari
och slutligen serie 6 på Sörälgen uppe i Hällefors den 3.e mars.
Serietävlingarna hittar du Här
....................................................................................................
Köpte mig ett par nya halkbroddar igår då jag har haft problem
med galoscherna till mina Bios stövlar.
Stövlarna är mycket "bulligare" om man jämför med Power bootsen
så man får nästan panik och andnöd när man skall tränga på
tofflorna innan start.
Köpte nya galoscherna uppe på Norrsjön den 15 januari
som jag sedan dubbade lite extra med skuvar.
Någon som vill köpa dem av mig ? 150 kr
Storlek 45-46 så de passar väll stövlar i 44.a ?
De nya broddarna som jag köpte av Tomas Leijon Kinneviken
är lite smidigare och går att plocka ner i ytterfacket på pimpel konten
om man inte behöver dem på sig eller tvärtom behöver dem.
Priset på de nya 475kr är det dubbla mot galoscherna
så man hoppas att de håller några år framåt i tiden.
Skall modifiera dem lite med remmarna så man slipper
att pimpel linan fastnar hela tiden .
De kändes oerhört mycket lättare när jag for iväg över
Alsens is igår morse och när jag kom hem igår
så vägde jag de båda sorterna för skoj skull.
De gammla tofflorna viktade vågen till 830 gram
och de nya 730 gram så skillnaden var inte så stor.
Men det var ändå ett hekto åt rätt håll då man inte vill
släpa omkring på en massa onödig dödvikt ute på isen. 
Faaan vilket kanonväder det är ute nu
Varför åkte jag inte till Sigtuna ?
//Janne