fredag 24 februari 2012

Nyinvesteringar


Beställde lite nya spön och pirkar enbart för djupare fiske efter grövre
abborre som jag hoppas och tror att det blir uppe på Revsundssjön.
Här i örebro är det nog snart färdigpimplat för denna säsong om denna
värmebölja skall fortsätta länge till.
Det är inte ens minus på nätterna längre och varmare skall det bli
4  2  2  6  7  6  7  6
så ser värmeprognosen ut framöver för örebro.
Tur för oss att det bara är 2st tävlingshelger kvar här i länet.
Nu på söndag Väringencup (serie 5) och nästa vecka
Lördag Sörälgen (serie 6) samt Lag-DM på söndagen
sedan kan vi plocka fram båten och förbereda det riktiga fisket.
Som sagt väringen på söndag som blir en måste tävling för mig.
Jag måste lyckas plocka en framskjuten placering för att ha
möjligheten att kvala mig till nästa års SM.
Nu är ju väringen inte något av mina mest meriterade
tävlingsvatten, snarare tvärtom tyvärr så det ser inte ljust ut
men sätt mig ovanpå ett stimm så skall jag visa vad jag kan.//Janne