lördag 11 februari 2012

RST Pokalerna till bästa laget


Fick ett erbjudande om att hänga på till Sigtuna imorgon
och fiska på Mälaren men jag hopparöver det och sparar fingrarna.
Kom på att jag lämnade min isborr till Peter Pistol som skall
bättra på svetsarna på spiralen som börjat rosta hål
så nu är jag borrlös fram till DM i nora nästa helg.
Eller ?
Har förstås en äldre rantanen i förrådet men jag tar nog en vilodag
för jag skall ändå vara ledig på tisdag då det blir Hjälmaren.

Tävling på Hjälmaren idag vid Rävsvik där vinnaren
var en fiskekompis vid namnet Jossa som hivade upp
hela 27kg på mina territorier.
Nappade visst grymt bra idag där många fick över 15kg
och någon lyckades med 10kg i första hålet (Drömstart).

Skickar ett grattis till Mikael Nyman NGF som blev
Svenskmästare för döva idag när det tävlades på
Norra Barken (6,5kg 167 st abborrar) .//Janne