lördag 2 april 2011

Nu sitter jag på fisk igen

Drog iväg på 6-7 hål åt fel håll samt borrade i botten men
det var gyttja där som tur var.
11 abborrar innan jag sprang vidare ner till Tomas"rosa mössan" Larsson
som suttit still en längre stund längre ner i en vik.
När jag kom fram till honom så hade han gjort 4-5 hål med 40-50 abborrar
i varje och jag bara 11st  :-(
Innan vi två stack från första stället så ledde jag över honom med 100 talet
men nu var det ombytta roller .
Slog 2 bomhål men sedan var det kontakt med fisken igen och som det nappade
och nappade utan att de fastnade , det var helt sjukt vad fisk det var i hålet.
Tomas sa att jag skulle byta till rosa krok så jag satte på en greenkrok
och en vestli 40 mm pirk vilket gav 50 fisk direkt.
Nytt hål och det nappade direkt på 1 meter och det var bra storlek på 30 gr
provade att meta 50 cm över botten och då blev de större.
Låg på  256 st när klockan var 12.40