fredag 1 april 2011

Klubbfight på venjan imorgon

 
Jag åker upp till venjansjön tillsammans med pappa imorgon
för att pimpla en sista gång denna säsong.
Under tävlingen på Venjan kommer en hederlig klubbmatch
mellan Ovansiljan och NGF att genomföras igen.
Denna gång kommer det att ske genom lite lättsammare regler.
Upplägget kommer att vara ett antal lottade "man mot man"-matcher
i HS, HV, Junior o Damklasserna.
Ingen kommer att veta innan start vem som möter vem
och efter invägning räknar vi helt enkelt poäng i matcherna.
Varje vunnen match är värd 1 poäng.
Dalahästen (vandringspriset) följer med upp till rumpmasarnas hemmavatten 
men vi kan behöva allas hjälp för att få hästen med oss hem igen!
Så alla ni andra ...ser ni en "Ursling" ute på venjansjön imorgon
så borra ner honom jämns med knävecket :-D
Kom igen alla NGF,are och ställ upp på denna trevliga tillställning.
Väderprognosen för venjan , Mulet 2-6 + grader och svag vind
Enligt gammel smurf så skall det vara blankis på sjön så ta med broddar.
....................................................................................................................


Nu har jag äntligen hittat ett fel på bloggsidan som gjorde
att jag inte fick till några radbrytningar.
Jag ändrade från tidigare redigerare till uppdaterad redigerare
så nu fungerar allt mycket bättre igen.
"Nya" funktionen är bättre när du skriver dina inlägg eftersom du
lätt kan vända på dina bilder i nya vinklar som var lite knixigare tidigare.
....................................................................................................................
Var ute till NEmarin och hämtade vårt växelhus igår som nu är lagat ?
Fick betala 1000-lappen för en liten pinne med splines i ena ändan
som tydligen skall vara ny nu ?
Jag tycker att det ser ut som de bara har filat bort lite grader på våran gamla :-(
och sedan fakturerat oss för en ny, vad vet jag !!!
Bara betala och vara glad !!!
Köpte på mig filter och olja så nästa vecka skall vi smacka dit huset igen samt
att göra ett oljebyte, så att båten är klar för vårfisket.
Jag tror jag att isen börjar bli mör nu utav allt regn och plus grader
så det kan gå fort på slutet.//Janne