fredag 10 mars 2017

Singsjön

Vi var väl ca 30-40 lag som spred oss runt Singsjöns alla vikar. Knoppen och jag gick de 3 kilometrarna som det är till den bortre änden där Lill-Thomas och Micke Rehnman vunnit de sista åren. Vi blev ett 10-tal som började i den viken och alla fick genast fisk både mört och abborre. Storleken var inte mycket att skryta med då abborrarna låg på 20 gr och mörtarna var på 40 gr styck så det ökade inte så värst mycket i påsen. Borrade mig utåt i viken och träffade på en massa sjögräs som fastnade på tafsen där jag satt och fiskade. Efter en massa tjuvnapp pga. sjögräs så fastnade pirken i en gren trodde jag men grenen började plötsligt dra tillbaka och efter att både tagit och gett lina till abborren så brast tafsen. Det var min 5.e jämtborre som jag tappat och hitintills har jag inte fått upp en enda stor :( Fiskade i samma område tiden ut med någon mört och abborre över hektot som störst, blev totalt 109 fisk vilket är på tok fördåligt så klart Knoppen fick nått liknande och vi vägde in 7175gr vilket blev en 17.e plats
Vann gjorde Stefan Göransson och Ronnie Einarsson på 15 248gr
2.a Jesper Dyberg och Nils Ekbom 14 889gr
3.a Rolf Andersson och Janne Liif 12 285gr
4.a Tommy Strengelsrud och Jim Bekken 11 527gr
5.a Jocke Eriksson och Christoffer Holmquist 11 009gr
6.a Lasse Sundberg och Björne 10633gr
Övriga Noringar
10.e Pentti Harmaala och Hasse Engström 9050gr
30.e Peo och Ulf 4729gr
34.e Göran och Thomas 3163gr