måndag 13 februari 2012

Förberedelser inför SM


Dax att börja kolla igenom lådan med pimpelgrejer inför SM tävlingarna.
Jag är enbart kvalificerad till lagtävlingen via SM bronset från förra året
men i helgen dök förfrågan upp om jag vill tävla individuellt
i arrangörsklassen och det tackade jag inte nej till.
Det måste ända vara positivt att få känna lite på vattnet dagen innan
det verkligen gäller, prova fram ev. djup och krokar som fungerar bra.
Sedan kan det fortfarande finnas en liten möjlighet till fiske i den riktiga
herr seniorklassen individuellt.......
OM 2 av örebrodistriktets herrar tappar bort sina isborrar eller stövlar
natten mellan fredag och lördag och inte kan deltaga, då faller jag in i ledet
som första reserv men det kanske är långsökt ?
Hotell och bussresa som är förlagt till Östersund samt sjökort är ordnat
så nu måste jag se över min egen fiskeutrustning så den är tipp topp.
Fisket kan tydligen bli på vilket djup som helst enligt vad jag hört
allt från 1 -18 meter djup och abborren kan bli stor, större än vad man
är van vid när det gäller pimpeltävlingar här nere.
Men sedan är det också ett SM och där brukar det inte alltid bli som
planerat när det gäller både storlekar och fiskeplatser för vi är
trots allt säkert 500 st ute på isen samtidigt.
Drog försäkerhets skull iväg en beställning på lite smått o gått
från Vimpirken på ett par nya spön och linor, samt nya pirkar
i större modeller som jag tycker fungerar bra på Hjälmaren.
Hjälmarens is är något som skall beträdas imorgon i jakten
på lite mat abborre, då kanske jag även plockar fram mitt lilla
rullspö med taffs som kanske kommer till användning
på revsundssjöns stora abborrar om det blir djupfiske. //Janne