fredag 28 februari 2020

Pimpel SM till helgen

Imorgon är det dags för den första dagen på Pimpel SM som i år går i Värmland så det är nästan som hemmaplan detta år fast jag aldrig har fiskat på sjön. SM skulle egentligen genomföras i Arvika och på Glafsfjorden men "vintervärmen" satte stopp för det så nu blir det tävling uppe i Sysslebäck och sjön Letten i stället. Sjön är ett gigantiskt vattenmagasin som regleras både uppåt och neråt tyvärr så är nivån just nu väldigt mycket uppåt så fisket kommer garanterat bli trögt och väldigt svårt men det är lika för alla. Jag kan bara hoppas att det inte blir för mycket slumpfiske så att några med en handfull matabborrar tar hem alla medaljerna utan att man kan kämpa ihop ett antal mindre abborrar som räcker till en pallplats. Jag har inget emot om det blir trögt sådant gillar jag men man skall också lösa gåtan om vad fisken vill ha och vart det är mest med fisk för att det skall gå hela vägen.
Lördag individuell tävling 10.00 - 14.00 
Söndag lagtävling 09.00 - 13.00 
Vi kommer att bosätta oss i Hagfors över helgen och redan ikväll så åker vi upp dit för att slippa gå upp okristligt tidigt imorgon och bila från Örebro. Väderprognosen för helgen börjar med -10 och solsken för att sedan sakta övergå till ihållande kräksnöande så att det kommer nog falla minst 10 cm vitt skit att hasa omkring i på söndagen så lagtävlingen blir extra tuff.
Laget består ut av Peter Pistol Ove Rosén och jag själv och vi skall göra vårt allra bästa för att återigen ta med oss en medalj hem på söndagen.
Vet inte vad som kommer att uppdateras under helgen vet inte hur bra mobiltäckningen är men jag försöker väl skriva något här eller på facebook.
Officiella SM-sidan på webben
SM-sidan facebook