tisdag 30 oktober 2018

Vintersäsongen närmar sig

Vi kliver snart in i November med kyla och rusk och det lär inte dröja länge innan termometern visar blågrader och delar av pimpelsverige kommer ut på nylagda isar, ta det försiktigt och använd alltid isdubbar för det är inte värt att riskera livet för några små abborrpinnar.
Lördagen den 17 Nov kl. 09.00 så har sportfiskarna sitt tävlingsmöte i Stockholm och det finns ett 30 tal motioner inlämnade på regeländringar i div. tävlingsgrenar gällande åldersklasser och kvalificeringar mm. men om man läser hur tävlingskomittén resonerar så lär inte någon motion gå igenom. Ni hittar alla motioner och svar HÄR
Själv så befinner jag mig nu i slutet av båtsäsongen även om jag nu inte ens tror på att jag kommer ut i båten något mera i år, men jag skall försöka hitta någon fin dag och åka och flugfiska som bruklig avslutning innan issäsongen börjar.
Jag har redan börjat skissa på ett tävlingsprogram för vintern men det är inte så många distrikt som är färdiga med sina kalendrar ännu så det lär dröja någon månad innan programmet är fulländat. Ni hittar mitt program här Pimpeltävlingar 2019