söndag 2 april 2017

SM lag Burträsk

Fiskade ihop med Peter Pistol Leif Eriksson och Christoffer Holmqvist och planen var att Peter och jag skulle gå 4km bort till utloppet för att börja medans Leif och Christoffer började vid udden och grundet 3.5km bort. Var framme vid ån på 32min och jag såg att hela Sveglaget med södergård och Erlingsson redan satt där. Började med ett bomhål vis avruskningen men i det andra fick jag 19 abborrar en drömstart på ett SM. Plockade lite fisk i de nästkommande hålen så jag var uppe i 30 innan det kom en massa folk och borrade sönder stället. Flyttade mig utåt i sjön efter första timmen för jag såg att Erlingsson plockade fisk och det visade sig att det var grundare utåt än in mot land. Fick några ströare av lite bättre snitt men de gick glest och klockan gick fort så det ökade inte på något värst. Pratade med Christoffer han o Leif hade hittat ett bra område helt själva så de låg på 200 abborrar redan medans jag och Peter hade runt 70-80 fisk. Packade ihop och gick bort till dem men då var fisket redan över när jag väl kom fram och jag lyckades med konststycket att nolla helt den sista timmen. Nu var deras fiskar väldigt smått skulle det visa sig Christoffers över 200st vägde 3.3kg och Leifs 2.7kg, Peter 2.2kg jag 1.8kg så vi vägde totalt in 10.2kg vilket blev en flopp för laget och en 16.e plats. Väl i målfållan lastade competition ur en hisskelig massa fisk och jag var säker på att de skulle vinna men det var en av medlemmarna i laget som gått sämre så det blev en gramstrid om guldet med Sveg. Från vårt distrikt var det bara de äldre juniorerna som fiskat bra i sin klass 4.6kg räckte till en silvermedalj och direkt efter den prisceremonin smet vi iväg med bussen för vi ville komma hem så tidigt det bara gick. Har därför lånat en bild på herrseniorerna som tog medaljerna. Hemresan gick bra även om det är drygt att åka så långt, gled in i Nora straxt efter 01.00 och var hemma i sängen vid 02.00. Nu återstår det att se om det här var sista turen på isen eller om den håller på Hammra till påsken.
HS.
1. Sveg SFK 21 747gr
2. Competition CFC 20 863gr
3. Afk Fyra fiskar 17 757gr
4. Luleå SFK 17 254gr
5. FK Knallen 16 066gr
ÄHJ.
1. Överkalix SFK 9171gr
2. Noragyttorp 4593gr
3. Bergsfiskarna 3800gr
Alla SM resultat finns HÄR