onsdag 6 juli 2016

En sväng på Norasjön

Jag blev beordrad att åka och fiska idag när sambon tog shoppingbussen till fjollträsk så det var bara att lyda order. Klev upp i ottan och packa grejerna och kollade väderprognosen som sa 4-6 nordligvind :( då finns inte många sjöar och ställen att välja på om man vill vertikala. Ville helst till Fåsjön men det kunde man glömma så det fick bli Norasjön som jag tycker är svår på vertikal när det gäller storlek på fisken. Idag börjar Noradagarna så jag fick leta mig fram bland avstängda och enkelriktade gator för att nå rampen som även den var igenbommad idag, men då gick jag ur bilen och flyttade på avspärrningarna för här skulle fiskas någon måtta får de vara på dumheterna. Gasade på över till Husbysidan som var lugnast på en annars oftast vitskummande sjö denna dag. Det tog bara några minuter att kroka 3 gösar även om de var små och efter någon timme så var jag uppe i tvåsiffrigt men ingen över 50cm så jag började leta pelagiska men det blåste så mycket så det var omöjligt att parkera på de få och små ekon som jag fann. Så jag fortsatte leta inne på 7-8 m och det högg med jämna mellanrum, bytte område ett par gånger men det var fläckvis helt tomt på gös men desto mer abborre. Provade både vanligt jiggfiske och droppshot men det var ingen hit. Tappade några pelagiska hugg men tyckte inte att de var något större än de 16 som jag fick idag. Vinden avtog aldrig tyckte mer att den ökade så det var svårt att vertikala idag. Plockade med mig 2 gösar hem som fick bli kvällsmat.