söndag 17 april 2016

Predatormässan igår

Cyklade över till Sporting vid 11 snåret igår och träffade genast på Henrik Lindgren som stod utanför och visade sin trollingbåt och pratade med Gäddkungen och Lasse Pihl. Strömmade på med folk i jämn takt från parkeringen så inne i butiken var det redan svårt att ta sig fram mellan hyllorna som var välfyllda med beten och annat som behövs när man fiskar. Kassadisken var också riktigt välfylld men idag med mazariner, dammsugare och chokladbollar som det bjöds på under dagen samt en massa kaffe. Inne på torget fanns utställare som band flugor och andra som visade hur man gjuter jiggar samt en betesbassäng där man kunde prova olika beten. Bröderna Thuresson dök upp från ingenstans det var länge sedan vi träffades så det blev en del snack över en lunch som vi tog på restaurangen bredvid. Daniel hade lyckats kroka 2 gäddor över 13 kg så han var nöjd med vårfisket och vad jag förstod så var båda bröderna helt inne i gummiträsket nu, stackars satar ;)
Träffade Albin och det var också länge sedan så jag bytte några ord och fick lite tips på hur man fiskar med dropshot och knyter olika tackel till texas & carolinafiske för abborre. Det var också några föredrag om olika fiskeäventyr och inriktningar på vissa predatorer men jag gick inte på något av dem utan jag spenderade tiden inne i butiken och köpte på mig lite olika tillbehör som kommer behövas i vår när jag tänkte försöka fånga några stora abborrar. Nu till veckan kanske det blir en sväng ut på vattnet med båten för att se om det fortfarande finns några huggvilliga gäddor av kaliber, tråkigt väder utlovas och en del nederbörd men det behöver inte betyda dåligt fiske.