lördag 9 april 2016

Fisket idag på Örträsket

Drog upp till norra änden 5.3 km på 37 minuter och straxt innan ungefär vid 5 km sprang jag förbi en gubbe med handikappkort som startat 15 min innan mig.
Får vem som helst ett handikappkort idag ?
Jag startade bakom ryggen på 10 andra pimpelfiskare som redan var där och börjat fiska såg att Martin och Lill Thomas satt längre ut. Började med tafs i mitt första hål och det small till 3 gånger i spöt utan att jag krokade något, bytte till pirk och 12.ans trekrok och fick genast en 2 hgs följt av en 150 grammare och 3st hektos abborrar mycket bra start på tävlingen. Fick lite ströfiskar första timmen av det lite bättre snittet och flera mörtar sen lyckades jag borra ett fint hål där jag fick 15 abborrar alla var mellan 100-300 gr så det var en bra bit över 2 kg. Resten av tiden blev det fiske i gamla hål där det plockades en och annan abborre i hektosklassen och en jäkla massa mörtar på 2-3 hg synd att de inte räknades idag. Fick ihop 58 abborrar på 4 timmar som ihop vägde 4479gr. Det verkade som jag valde helt rätt att gå längst bort för många tunga vikter kom från den norra änden idag har sett både Martin, David Öman och "Lill Thomas" på samma område och de har fiskat bra.