fredag 20 mars 2015

Pimpeltävlingar nu till helgen

Nu börjar det att bli långt att åka från Örebro om man vill fortsätta tävla i pimpelfiske, så nu får man vara beredd att åka bil några timmar för att ta sig till isarna. Jag kommer inte att tävla något till helgen och inte heller båtfiska då vädret inte ser så lovande ut för köldstela gäddor.
Här är några tävlingar för den som vill åka bil 
Lör. Dalarna Älvdalsnappet Nässjön, 30 mil från Örebro
Lör. Jämtland Sundsjöfiskarna Hovdsjön 5-timmars, 53 mil
Lör. Härjedalen Målingspimpeln (11-13), 38 mil
Lör. Hälsingland Kilaforsnappet Bergviken, 31 mil
Lör. Gästrikland Gästrikemästerskapen Torsåker Norra delen av Hyn 23 mil, (tävling där i tisdags)
Lör. Värmland Älvkroken Fageråssjön, 28 mil
Sön. Värmland Älvkroken Letten, 27 mil
Sön. Jämtland Hedsjöpimpeln, 45 mil
Sön. Dalarna Ovansiljan Orsasjön 5 - timmars, 27 mil
Jag blir hemma som sagt och skall fira min dotters 15-års dag sedan skall jag försöka få ordning på min nya "finnskrylla" som behöver ny inredning som är extra lätt. Vägde den nya och gamla skryllan Ron Thompson 3,0 kg nya skryllan 3,5kg (med inredningar). Det är burkarna som är tyngst och där skiljer sig vikterna markant då den ena är mycket större och tyngre. Men om man tar nya "finnsäcken" samt nya locket + Thompson burken som är lite mindre så får man ner hela skryllans vikt till 2,7kg. Skall bara nu få till spöhållare som inte väger något så kan vi kapa ett par hekto till :)