söndag 15 mars 2015

Linghedsnappet idag

Jag började ute vid ön som sagt och hittade fisk direkt så jag fick ett 20-talet mindre abborrar första kvarten sedan plockade jag några till i mina och chefens gamla hål så första timmen blev det ca 40st.
Sedan blev det ett letande längre ut där det satt 3 personer som vevade men det blev bara några ströare var av en fin på ca150 gram. 3.e timmen gick jag och fiskade i gamla hål efter land men det blev bara en abborre som mest i hålen tills jag gick ut till en röd boj där det var 2 borrade hål.
Fick 7st i första hålet jag provade sedan borrade jag ett hål bredvid och fick 7 till sedan nappade det i de nästföljande hålen jag borrade så det blev nog runt 35 abborrar till i påsen på en kort stund.
Sista timmen stack jag längre bort där det satt en klunga fiskare (Chefen, Dyberg, Rosa mössan, 2 x Engvall) såg bara att Jesper hivade fisk i ett hål och jag var dum nog att sitta kvar i det området tiden ut vilket endast resulterade i endast 6 abborrar så där tappade jag ett antal placeringar.
Räkneverket stod på 90 när tiden var slut och jag vägde in straxt över 2 kilo vilket är lite missvisande för vågskålen vägde 330gram och varför de inte tarade den vet jag inte men det var lika för alla hoppas jag.
Dagens högsta vikt fick Annika Skoog som satt ute vid ön där jag startade och hon hade 2798gr
Herrklassen vann Mikael Engvall 2548gr
Junior Jocke Eriksson 2172gr
Veteran vann Jan Olov Lindgren 2270gr
Resterande i herrklassen var 
2.a Jesper Dyberg 2374gr
3.a Chefen 2248gr
4.a Erik Södergårds 2228gr
5.a Thomas Larsson 2222gr
6.a Tomas rosa mössan 2176gr
7.a Jag 2046gr
Det finns en resultatlista HÄR
Nästa fiske från isen vet jag ej just nu när det blir av men jag hörde att de flyttar fram några tävlingar  pga värmen som råder.
SFK Älvkroken önskar alla hjärtligt välkomna på Fageråssjön Lördag 21 mars och Letten söndag 22 mars.
Tävlingstiden är 10.00-14.00
Det är två separata tävlingar med penningpriser.