fredag 16 januari 2015

Pimpel Km Norasjön

Imorgon blir det Norasjön igen även om vi precis varit där och tävlat.
Tävlingsansvarig ansåg att det var så lite folk längs fastlandet där vi startade på Norarycket att det är i princip ofiskat även om segraren satt i det området.
Vi kommer att tävla från Bornsån i norr till tågstationen och Hagbyån i väst och vi får bara gå ut ett par hundra meter så det blir inte långt att gå.
Jag har packat ner mina 6 varpspön som jag tänker använda och träna med i de 4 timmar vi tävlar även om det nu bara blir fiske på 1.5 - 2 m så skall jag försöka ordna mig en ansenlig vikt om det nappar.
Jag har gjort några nya toppar för pirkar och mormyskor som jag vill prova samt en ny mankanpirk  som jag inte tidigare testat.
Häng med imorgon .......
Peo skall ta upp en beställning på finska skryllor för den som är sugen på en ny.
Jag är sugen och kommer nog investera i en ny skrylla (pris ca 1400kr)