söndag 25 januari 2015

Dagens totalsegrare blev Per Häll

Per Häll Ngf vann ganska överlägset på sina 356 abborrar och vikten 4562gr
2.a Peter Pistol 3282gr
3.a Ulf Stenqvist 3158gr
För min del så började jag vid bäcken utan några hugg och den enda som drillade fisk där var Peter Pistol som fick en gädda i första hålet.
Irrade omkring mitt ute i tarmen innan jag gick in till Dyberg som satt och drog lite vid ett träd som var fastfruset i isen och där fick jag min första fisk en mört.
Borrade ett nytt hål och fick mina 2 största abborrar idag på 80-90gr sedan var det lillfingerfisk som gällde i hålen runt omkring.
Testade tafsen efter en stund i ett nyborrat hål och tappade genast en 150grammare som vände uppe i hålet och sa tack för mig sedan inte ett hugg på tafsen i flertalet borrade hål =(
Plockade lite smått efter land de sista 2 timmarna samt brände en halvkilosfisk som kom från ingenstans och det hela slutade med 202 abborrar och en hissnande vikt av 2246gr vilket gav mig en värdelös 12.e plats.
Inte godkänt alls men det var ganska väntat från min sida för Väringen är inte någon favoritsjö när det gäller pimpel, fiskarna är alldeles för små för mitt sorts fiske som ofta involverar tafsfiske i gamla hål och där lönar det sig inte att gå och plocka 50-60 gram per hål.
Nya tag gäller men nu vet jag inte om det blir något mera fiske
innan SM 7-8 feb
Vi får se vad som händer på lördag fiske eller inte ?

Herrveteran vann Nils Ekbom Ngf 3510gr

Äldre veteran vann Rolf Nordqvist Ngf 2606gr