tisdag 14 oktober 2014

Nya djupkartor

Ritade klart kartor över både Alsen och Multen igår kväll då de var ganska lättsamma med få öar och skär, men nu tänkte jag ta på mig projektet att försöka rita ner Sottern och det kommer att ta tid, kraft och tålamod för den sjön har många grynnor och skär.
Vet att det är många från Örebro med omnejd som ofta fiskar i den sjön så jag tänkte glädja er med konturerna av fastland och öar sedan får ni själva logga djupet, fiskar inte själv där och vet hur den ser ut men jag skall göra mitt bästa för att få till den.
Vill du också vara med ?
För att vara med i projektet krävs det att man har ett kombilod (Lowrance, Simrad) som fungerar att logga kordinater och djup med samt att det skall gå att exportera informationen på ett sätt som projektet klarar av att hantera.
Läs mer om hur du går tillväga på djupkarta.se