lördag 4 oktober 2014

Jiggfiske idag

Underbart höstväder kanske lite för lugnt och fint för gösarna ?
Det blev en riktigt skitfiskedag på Väringen :(
Inte en enda gös på vertikalfiske oavsett vart i vattenmassorna som jag försökte locka fram dem, de var helt ointresserade av att hugga denna dag.
Vattentemp 12,4 grader.
När det inte nappar så får man roa sig med att logga till ett sjökort och idag blev det en riktig aha upplevelse ute på vattnet.
Där jag undvikit att åka båt i 3 år pga. av att det ligger stenar upp i dagen och där jag förmodat att det var gunt i övrigt låg en fin lång håla med över 10 meters djup som jag inte vetat om :)
Det kommer bli kul att fiska på sjön nästa år nu när man har börjat få ihop en bild av hur sjöbotten egentligen ser ut.
Fisket idag blev som följande: via dropshot lyckades jag fånga 7 gösar av minsta modellen och en känning av en gädda som bet av hela tacklet.
Blir ett sjöbyte till Möckeln imorgon då jag skall fiska med föräldrarna som nog kräver att det nappar lite oftare än idag.