söndag 18 augusti 2013

Noratouren 2 Vikern


25 team kämpade tappert i vinden och regnskurarna denna dag
på sjön Vikern i Gyttorp.
Fiskade själv idag och valde därför att fiska i starten där det var lite
mera lä och där de vann förra gången vi var här.
Helt fel beslut skulle det visa sig senare ....
Började ganska bra med 5 snabba gäddor där 3 var godkända
sedan blev det lite trögare men jag skavde upp 9 gäddor och
7 abborrar till slut. (fick dagens längsta gädda 99cm)
Endast 4 gäddor och 1 abborre höll måttet men det var ändå ok
där jag var, för de andra jag pratade med fick inte lika bra.
Men när båtarna kom iland från andra delen av sjön så förstod jag
att jag ändå valt fel ände av sjön.
Efter lite strul med resultaträkningen så blev Pike2000 segrare
med 10 fisk straxt före Double trouble.
Dagens resultat ser du Här
Den totala ställningen i touren finns Här
Nästa tourtävling blir den 13 oktober på sjön Ljusnaren //Janne