söndag 22 april 2012

Tyvärr slutade inte dagen som tänkt


Fiskade oss genom vikarna från bilbron bort till Å-viken och gubbviken idag
vilket resulterade i 3 fångade smågäddor mellan 1-3kg samt ett par tappade.
Inte mycket mera hände de 5 första timmarna i det nu lite grummligare vattnet
som höll en temp mellan 5 - 7,8 grader.
När vi förflyttade oss vidare från gubbviken ut mot skärgården i höghastighet
så puffade motorn till och tvärdog med en mindre rökutveckling.
Inte ett liv när jag vred på tändningsnyckeln ?
Plockade bort kåpan på motorn för att ev. få en glimt av vilket fel
det kan tänkas vara denna gång.
Det rök oroväckande om motorn och luktade bränd el :-(
Hittade en säkringsdosa till motorn där säkringen gått itu
så jag stoppade ner en ny och vips så funkade både tilt och motor igen.
Sedan gick säkringen igen och det började ryka igen, suck !!!
Ringde Tommy och Dan som genast slutade fiska och bistod med hjälp
genom att bogsera oss tillbaka till hamnen som låg 45 min bort.
Ett STORT TACK grabbar för att ni var så snälla och hjälpte oss :-)
Nu är säkerligen jerkfisket slut för egen del om jag inte kan slinka ner
i någon annans båt till helgen, men då vill jag ha värme först för nu
är inte fisket kul längre.
Tommy, Dan och ? fick 4 gäddor i sin båt efter en hel dag på sjön
och de lyckades avsluta med en gädda på 8+ som tyvärr var urlekt.
Får kolla över båten när tid och ork finnes bara hoppas att felet är
relaterat till laddregulatorn som jag vet är dålig redan.