tisdag 10 april 2012

Lågtryck på fiskefronten


Nu är man riktigt fiskesugen igen efter allt ätande under påskhelgen.
Fuktigt väder utlovas under hela veckan framöver men det
skall nog inte hindra mig från en tur eller två framåt helgen.
Om det är något som hindrar mig från att fiska just nu så är det
möjligen bilen, men jag skall nog få bukt på den tills dess hoppas jag.
Frågan är om gäddorna är på hugget igen efter kylan ?
Läste om Kristians och Källans fiske på vänern där gäddorna
vägrade hugga på jerken men högg destå bättre på trollingfiske.
Väldigt kallt i vattnet fortfarande och så regn hela veckan .....
Får gratulera Tommy som fångade en 11kgs i helgen, Grattis Tommy !!
Mitt i allt gäddfiske så har gösarna vaknat i sjöarna
och norsen stigit upp i Arbogaån så då kommer gösen där också snart.
Stora gösar är fångade på "prickskytte" några på bild och några inte,
men flera mellan 5 och 7kg har kommit upp ovan ytan i dagarna.
Jag skall nog ändå ge gäddfisket en chans tills en bit in i maj
innan jag packar ner jerkgrejerna , gösarna hinner jag med
senare och dessutom så vertikalfiskar jag inte (ännu).