söndag 29 januari 2012

Dagens KM-tävling på Norasjön


Det gick inte så bra för mig idag men det visste jag redan innan
jag lämnade in min kasse med 140 abborrar som vägde 3692gr.
Fiskade mig ner mot Emmaviken den sista timmen och där
träffade jag Peter A. som genast visade upp en 7hg borre
som nyss nappat i vasskanten.
Högg på ganska bra här men de var svåra att kroka.
Tror att stadssidan och framsidan av ön var dålig pga. den hårda
vattenföringen från åarna som fisken inte vant sig vid ännu.
Fisket norrut vet jag inget om men jag såg inte heller att någon
gick åt det hållet idag.
Individuella DM kommer sannolikt genomföras på denna sjö
om 3 veckor men då kan fisket ha ändrat sig rejält
mot hur det var idag, vi får se då vart det nappar som bäst.
Några resultat idag.....
Äldre veteran
1:a Rolf Nordkvist 5,7kg
2:a Bengt-Ove 4,7kg
3:a Jan-Erik Perssson 4,4kg.
Veteran vann Christer Cederborg på 4,7kg
Seniorer
1:a Olle Eriksson 7,1kg
2:a Jesper Dyberg 6.5kg
3:a Per Nilsson 6.3kg
4:a Per Häll 6.2kg osv.
Nästa tävling blir på lördag
Serietävling nr 3 på Vänern (Kristinehamn) mer om den senare.
Kanske blir pimpelfiske mitt i veckan vi får se om det
dyker upp någon intressant fiskerapport från tex. Hjälmaren
som det tydligen fiskas på ända ut till grundholmarna nu.
Istjockleken skall visst vara upp till 10cm vilket kan vara lite
i tunnaste laget på just Hjälmaren där det finns gott om råkar
och vindbrunnar.
Sparkföre nu om det inte kommer mer snö i veckan
eller också gå 6 km enkel resa ?
mvh //Janne