lördag 21 januari 2012

Hittade lite fisk tillslut


Med 24 abborrar i påsen lunkade jag mig mot starten tills jag
mötte ett träd som fallit ner i vattenkanten och sjunkit.
Inte ett borrhål runt trädkronan så kanske värt ett försök
att prova om fisken var här.
26 abborrar i första hålet och 20 i det andra men de var ganska
små men det nappade så jag satt kvar där de sista 2 timmarna.
Nilsson travade förbi med 2,5 kg fina fiskar i ryggan så då
är det fler som får större abborre idag , SUCK!!!
15 borrade hål där de yttersta gav några större borrar
men tappade förståss den största av dem.
Skrapade ihop 150 st vid trädet innan skottet small
2866 gram vilket kanske räcker för att slippa att bli sist ?
Det var ganska trögt på slutet för de som var runt omkring
här medans jag fick fisk så kanske ?
Pistol som gick tillbaka dit vi började på morgonen kom förbi
med ett leende, hittade grov fisk lite djupare.
Mer än 6kg i påsen fördelat på ca 140 abborrar hör inte
till vanligheten vintertid på denna sjö.
Om vi bara borrat oss lite djupare på morgonen så skulle vi
ha hittat dem direkt :-(