lördag 26 mars 2011

AttitudeBaits mässan idag


Mycket mete var det utanför butiken ,sängar,bivacker,håvar
väskor,stolar,sovsäckar mm.

Avkroknings mattor,baljor,väskor i alla storlekar till metet.

Sportfiske akademin var där och gjorde reklam för utbildningen
samt visade en fiske simulator, där det tävlades om att drilla upp
en fisk på kortast tid.

Tog en lunch i restaurangen och kollade på killarna som jobbade hårt.

"Nya" wolfcreek tail i röding färg är en skönhet.

Lika så abborren som är min favorit.

Nyhet för året är denna gigantiska tail från wolfcreek
En riktig bjässe att dänga med.
BB Tails 110 gr i olika färger som går ner till 2 meters djup
sjunker sakta med en vickande gång.
SvartZonkers tailar Old School flat tails och Fast sinks
Old School körde jag lite med förra året och blev en favorit
Fast sinken skall provas i år då den dyker rakt ner och kan fiskas
på djup mellan 4-8 meter i vätterns klara vatten.
Jag är helt övertygad om att jag kommer få en stor gädda på tail
nu i vår då jag skall lägga tid på lite djupare vatten.
En Smuttly Dog i en fin vättern färg som går på 2-3 meter.
Mangeboy T-boy crank 28cm i en olivfärg (nors) 200 gr .
Big Bad Wolf crank 26 cm (170gr) i favorit färgen.
Hellhounds i drivor för den som tycker om dem .....
jag har inte haft någon större lycka med dem då jag missar
mycket fisk som hugger på dem.
20 cm Big Bad Wolfs
Den nya väskan från cwc är rejäl och slukar 4 tjocka och 1 tunn
betes ask (medföljer), samt att du kan hänga ett 10-tal beten inne i väskan.
Kan bli en sådan framöver eftersom jag börjar växa ur min största väska
fast den innehåller också 4 tjocka lådor !! men då är det fullt :-)
Vad hittar vi här då 6 st 16 cm strike pro magnum ?
Bäst att gömma dem för konkurrenterna som lägger beslag på allt de hittar.
Nissar i alla färger och smaker .
Julpynt avdelningen.
Ett nytt tjockare taffsmtrl. för gäddtrollingen har kommit hem
(18.2 kg), wire utan plast för tunna och smidiga taffsar.

AMS Bad Shad är grymt fina till gösfisket.

Spön i drivor för alla tycken och smaker.....
Fanns ett par riktigt fina spön som jag skall kolla närmare på.
Nya westin deep 12 cm kommer att göra gös suce i sommar.
SvartZonkers nya McTail som plastbete .

Kunde inte komma hem utan något nytt till lådan så det blev
ytterliggare ett tailbete , BB tail i rött förstås (arn)
samt en ny wolf (small bass) att försöka överlista gäddorna med.
Vart var alla örebroare idag ? kändes nästa som att butiken låg i Karlstad
då dominansen på besökarna kom från värmland.
Nu är det dax att jäkta på Nemarin så båtmotorn blir klar någon gång
för om 3 veckor är det dax för premiär turen men först skall
jag avsluta pimpelsäsongen uppe på Venjan nästa helg.//Janne