söndag 26 februari 2017

Dagens fångst

Jag fick en förskräcklig start på tävlingen då jag fick vänta en halvtimme på första fisken innan jag hittade dem samtidigt som alla andra suttit och plockat från början. Hittade en helt egen yta ganska grunt efter halva tävlingen där jag kunde sitta och plocka fisken direkt i näven och det kom en och annan bättre också då var det kul. Tyvärr så var sista timmen ganska skral med ett 30-talet fisk så det här räcker inte långt idag. Helt övertygad att det inte blir något pris för det har nog nappat bättre på något annat ställe och får man sitta lite själv så går det fort att fylla konten. Jag fick ihop 227 abborrar och jag satte målet från början på 1 i minuten dvs. 240 men det klarade jag inte samt storleken är bra mycket mindre än jag hörde från föregående år. Gissar att det väger 4.5 kg och förra året när de körde DM här så var flera över 8kg på just denna yta att jämföras med.