söndag 7 augusti 2016

Internationelltmete DM 3 Svartån

Idag har jag dammat av några spön som inte sett dagens ljus sedan det glada 90-talet då jag skall försöka hävda mig på 3.e deltävlingen här i Svartån. Lite tur att dra nr 8 som är nedre kantplats närmast vassen men det behöver ju inte betyda något. Var här igår och kollade när de arrangerade en metekula och då satt Palle på min plats och fiskade upp 6.7kg på 5 timmar och det var mest "plattfiskar" mellan 50-150gr med mycket inslag av löjor. Bästa fisket var uppåt igår där de vann på 9.8kg (peg.2 idag), Thomas Larsson har övre kanten här i den begränsade klassen som består av 8 personer, eliten är 4 st idag då många verkar ha annat för sig i semestertider.
--------------------------------------------------------------------------------------------- 
Det blev definitivt inte någon andradags effekt efter gårdagens mäskning på sträckan. Dagens tillställning blev en blåsig plåga med inslag av ankjäklar 😃 Jag fick i princip inte något på 7m där jag dumpade allt mäsk, 2 abborrar och 4 björknor var allt. Fick ta fram 4m och försöka få några löjor så jag kom över kilot men det blev t.o.m. över 2kg och en näst sistaplats. Fisket var bättre högre upp på låga nummer grövre fiskar och inte så mycket löja eller ankor. Änderna älskade att dyka efter varje mäskboll du slängde och de var bra på att hitta dem i det grumliga vattnet. På min sektion vann Per Nilsson (7570gr) överlägset före K-G Backman (5180gr) och Nisse (3970gr)
Palle och Mathias delade på elitsegern då de fick samma vikt (6290gr) före Jesper (4990gr)