lördag 20 februari 2016

Bra varpträning idag

Fiskade 5-7 m djupt med varpspö och Kajpirk N2 med trekrok i änden. Resulterade i ett nytt årsbästa med 11 489gr abborre + några mörtar och en gädda som simmar vidare. Nya signaltoppen i silicon fungerade kanon så de skall jag göra flera av nu till mina andra spön. Blåste som satan längs Ekoln idag så jag frös riktigt länge om fingrarna och då var det tacksamt med en signaltopp att stirra på. Tråkigt att jag blev av med 2 pirkar idag först min VG 56mm på en förmodad gädda för jag bytte spö och fiskade vidare i hålet med en Anders 55 och missade ett jätte hugg igen och lite senare small det på en kilos gädda men det satt tyvärr inte 2 pirkar i käften på den. Borrade ett nytt hål och efter en kort stund så satt jag med slaklina igen så då var även min Anderspirk borta :( ogilla