onsdag 27 maj 2015

Djupkarta.se igång nu igen

Fick mail från Björn igår
Tyvärr så fick jag en vattenskada i våras hemma i källaren där jag har projektets labb så inga uppdateringar och utveckling har skett i projektet under ett par månaders tid.
Men nu har jag äntligen fått i ordning i källaren så jag har börjat starta igång projektet igen.
Tyvärr så skedde skadan under en tid då jag började att uppdatera projektets administrativa verktyg för att hantera konton, processa loggar och uppdatera kartor så dessa är halv färdiga. Så för tillfället är det lite kaos och massor med att göra för att komma tillbaka till ruta ett igen.
Jag har börjat att färdigställa verktygen för att processa loggar och bygga kartor och så smått börjat beta av alla loggar som ni varit duktiga på att ladda upp under tiden det stått stilla.
Det har kommit in över 4000 spår/uppladdningar i över 90 sjöar nu under våren så det tar ett tag att komma ikapp med dessa men när det är gjort så kommer jag att aktivera vecko mailet som gick ut innan på vilka sjöar som uppdaterats och kartorna kommer att uppdateras mer regelbundet igen.
Min prio lista för att komma tillbaka är följande:
- Skapa nya medlemmar och svara på mail
- Adminverktyg för att processa loggar och bygga kartor
- Uppdatera kartor    
- Skapa nya sjöar som det kommit in data på
- Uppdatera sjöar med strandlinjer som kommit in
- Lösa så att större sjöar kommer med i projektet igen
Mvh
Björn