onsdag 10 september 2014

Svårfiskat i Norasjön

Drog lott nr.4 och valde att fiska ute på piren mellan Trängbo och Tullbacken precis som jag önskat men blev snart bortjagad av gubbe nr.2 som jag tydligen gått förbi på vägen ut till fiskeplatsen och han ville stå där så det var bara för mig att flytta.
(Det visade sig att hit kom vinnaren Peo lite senare och fick sina braxar :(
Flyttade mig en bit innåt och började tackla upp 5 meterspöt men fick genast stonfon i näven och utan snabblim så fick det bli reservspöt på 4 meter istället (suck)
Började meta under båtarna och längs bryggkanter men där var ingen abborre hemma ikväll, fick tillslut en abborre under bastuflotten men det var allt.
Gick vidare bort mot båtrampen och där satt Thomas och Inger redan så jag satte mig en bit bakom och lade ut allt mäsk som jag hade kvar och satsade på att någon brax skulle finnas i närheten. 
Men inte kom det några braxar däremot en massa utsvultna kamikaze ankor som hela tiden dök efter mäskbollarna som jag kastade, fick till och med en anka på kroken en stund då den ville smaka på min maskagnade krok men det gick bra för oss båda.
Thomas drog 2 braxar och tappade några medans jag bara fick ihop 4 abborrar och 3 mört och en mycket blygsam vikt runt 450gr.
Kvällens resultat
1. Peo Eriksson 2286 gr
2. Thomas Larsson 1314gr
3. Christoffer Holmkvist 1256 gr (största fisk brax 1078gr)
4. David Eriksson 968gr
5. Bengt Österholm 894gr
6. Mats Carlsson 692gr
7. Attle Eliasson 664gr
8. Benny Haglund 552gr
9. Jan-Erik Stange 456gr
10 Nils Lovèn 424g 
11 Inger Ekbom 380g 
12 Gunnar Wulfstrand 342g
13 Kurt-Arne Larsson 324g  
14 Ingvar Bergström 138g 
15 Leif Karlsson 86g  
16 Pentti Harmala 78g   
17 Ingemar Larsson Bottennapp
Nästa fiske trolling Pike Trophy nu på lördag i Hagfors