tisdag 8 april 2014

Uppdaterar lodet

Tog en sväng förbi båten i det tråkiga vädret för att ladda in den nya programvaran 3.0 och sådant brukar ta dyrbar fisketid normalt eftersom tidigare inställningar har tendensen att försvinna så man får ställa in alla menyerna igen ute på sjön.
Passar på att byta till sommardäcken på trailern undertiden som det laddar i lodet. Kollade mina andra enheter när jag var här ute och de behöver också få ny programvara i sig eftersom de är lite äldre och det har kommit nyare versioner på senare år med nya funktioner.
Plottern GM 3600C igps (vers.1.1.0) har läsare så det blir nog lättare än med X510:an med nuvarande versionen 1.3, som behöver ett nätverk till den nyare filen 2.5 som skall finnas tillgänglig hos Navico.
När jag kom hem från båten så låg det ett paket med 4st Bomber 16A på bordet, de kan nog komma till användning på Visten Open som jag har anmält mig till idag.// Janne