måndag 21 januari 2013

Ny tafspirk att prova


På lag-dm igår kom Henrik xx Lindgren och gav mig en ny
modell av tafspirk som han tillverkat.
Fjärilen kallar han den och jag skall provfiska den när tillfälle ges.
Henrik har tillverkat pirkar i många år både vertikal och tafspirkar
allt från smått till stora projektiler för fiske på Björköfjärden.
Jag är därför övertygad om att den kommer fiska bra
men om den är bättre än mina Java återstår att se.
.................................................................................
Nedan har du några av mina Javapirkar som jag köpte på mig
några stycken, när vi var och fiskade på Mälar-SM (Görväln).
De är helt urfrästa i metall och tillverkade i något land i öst
och fiskar riktigt bra ner till 3 meter.
Har använt den modellen av tafspirk sedan -92
då jag köpte den för första gången av H-E Kristoffersson.
Den som senast sålde pirkarna till mig och kanske kan
få fram fler till försäljning heter
Tom Gudmundseth och bor i Norge