lördag 5 november 2011

Trevlig helg

Då har man varit iväg och snackat lite fiske med lite gubbs på Sporting!
Mr.Dansken själv var inte där för han sitter vid en rod pod i frankrike
och väntar på karparna skall hugga, men det fanns många andra
där att prata fiske med (Tunmats,Niclas,Micke o Fredrik och så Kristian)
Kollade på de nya westinarna som släpps nästa år där det finns
ett par godingar att testa., nya modeller och nya färger.
Nya Edge spön kännde jag på Jerk,vertikal,spinn riktigt lätta och fina.
Butikshyllorna är välfyllda med nya jerks inne i butiken nu
så det är bara att bunkra upp inför våren.
Såg att wolfcreek hyllan var påfylld också med färger och modeller
så dit kommer jag snart åter med cash i plånkan.
Tittade på Keskitalos fina Starcraft båt som är perfekt
för spinnfiske alt. flugfiske efter gädda , riktigt fint kasstdäck längst
fram i båten där man förövrigt placerar en stol vid vertikalfiske.
Det visade sig att vi snart kommer att bli "grannar" på väster så vi
kanske kommer att fiska tillsammans någon gång framöver.
Han är en duktig abborrpimplare när det gäller storabborre på vänern
och så har han börjat fiska gädda igen så där finns mitt intresse för
gemensamma fisketurer  framöver.
Det finns en plats på vänern där han fiskade som liten med framgång (15+)
och där även jag började mitt gäddfiske och jakten efter den första 10:an
efter tips från Kristian .
Där vill jag gärna blöta mina gäddbeten igen
så om du skall dit igen så är jag på :-D //Janne