tisdag 4 oktober 2011

Tror att jag skall flugfiska till helgen !!


Om vädret tillåter så skall jag nog plocka fram flugspöt och de nya rullarna
och försöka mig på att fånga ett par regnbågar på lördag eller söndag.
Vattentemperaturen kanske fortfarande är lite för hög för att bågarna
skall vara riktigt på hugget, men någon skall man väll lyckas lura upp ?
Skickade in en kompleterings beställning på nya streamers igår kväll
till den halvtomma flugask som jag har här hemma.
Det är en viss åtgång på streamers med förtyngd skalle eftersom
de gärna hittar någon stock att fastna i om man fiskar för sakta , 
eller som jag fiskar med både sjunklina och förtyngd skalle :-s

De nya rullarna som jag köpte i våras är nu påspolade med både
sinktipp och en ren sjunklina för regnbågsfiske.
Det enda som jag egentligen saknar till sammlingen av flugfiskeprylar
är en lite finmaskig håv om jag nu mot förmodan skulle
lyckas kroka något större.
Det är lite klurigt att handtaila upp en hal regnbåge som kanske inte
har mycket till stjärtspole när man är själv ute vid en tjärn men
det är ju också ett spännande moment i själva fisket.//Janne